Alla är fina på sitt sätt.

Jag har tänkt på en sak. Jag blir alltid kallad smal. Och alla tar det för givet att alla vill bli kallad smal. Men faktiskt så är det inte så. Jag hatar och bli kallad smal. Liksom yeah i know att om man är smal får man räkna med att bli kallad det liksom. Men grejen är att alla är fina på sitt sätt. Och liksom om en tjej/kille är tjock/mullig går man ju inte och kallar den tjock framför dom eller hur? Så varför gå och säga till folk att dom är smala/långa/korta osv..?

Liksom själv är jag smal och lång. Och det går i släkten att vi är smala och långa. Men liksom bara för det behöver ingen behandla mig annorlunda? Jag kan känna ibland att om jag gör något tex och så säger jag till en kompis; Prova det här! Det dom oftast säger då är ; Men jag kan inte det , du har så långa ben! eller Men jag kan inte , du är så lång och jag är så kort! eller Men jag kan inte! Du är så smal. Liksom bara för att man ser annorlunda ut behöver man inte behandlas annorlunda. Ledsen att det blev så långt inlägg men jag behövde bara skriva av mig. Mina tankar snurrrar runt i huvudet just nu. Men en sak ni ska komma ihåg är att alla gillar inte att bli kallade massor av saker som NI tror är okej. Det är inte alltid okej med den personen. Endå om du säger en komplinmang behöver det inte vara en för den personen du säger det till.




Kommentarer
Postat av: Anonym

du har helt rätt!

2012-01-04 @ 02:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0